Servis nákladných automobilov

Bežný servis a opravy NV

Nastavenie geometrie, svetiel, a servisné úkony podľa potreby

Mazanie a výmena olejov

Mazanie toční, guľových čapov, výmena olejov a prevádzkových kvapalín

Príprava vozidiel na STK

Komplexná kontrola vozidla pred STK

Brzdová stolica

Kontrola a meranie brzdného účinku nákladných vozidiel valcovou brzdovou stolicou

Detektor náprav

Kontrola opotrebenia a technického stavu náprav na nákladných vozidlách

Služby motorára, vzduchára a elektrikára

Servis motorov, servis vzduchového systému a oprava elektorinštalácie nákladných vozidiel

Čistenie DPF

Profesionálne čistenie všetkých typov filtrov pevných častíc DPF, FAP pre osobné, nákladné a úžitkové automobily. Čistenie DPF filtrov pre: osobné autá, SUV, dodávky, autobusy, kamióny, traktory, bagre, vysokozdvižné vozíky, a rôzne iné vozidlá.

Diagnostika

Diagnostika WABCO systémov, TURNER X, DELPHI, TEXA, RVI, VOLVO, SCANIA

Výmena oleja a jej nutnosť pre zachovanie dobrej kondície motora.

Olej, ktorý zabezpečuje hladký pohyb súčiastok motora je potrebné pravidelne kontrolovať, dopĺňať a vymieňať. Na to, aby motor mohol riadne fungovať, potrebuje olej. Olej sa stará o premazávanie všetkých pohyblivých častí, zníženie trenia  a bezproblémový chod motora.

Nie všetci si však uvedomujú, že olej má oveľa viac funkcií. Slúži totiž aj ako tesnenie medzi piestami a valcami, na chladenie motora a odstraňuje nielen zvyšky po horení paliva, ale aj drobné kovové piliny z opotrebovania materiálu. Na prvý pohľad banálna vec, no v skutočnosti má olej zásadný vplyv na kondíciu motora. Ruku na srdce. Kedy ste si naposledy kontrolovali stav olej? Spoľahnite sa na návštevu nášho servisu. Ideálny interval je od 10 000  do 30 000 km podľa odporúčania výrobcu. Prečo je vôbec potrebné kontrolovať olej? Ako sme už spomínali, olej má v motore viacero úloh: mazanie, tesnenie, chladenie a čistenie. Tie však môže plniť iba vtedy, ak ho je v motore dostatok. Každé auto olej spotrebúva, nakoľko časť oleja sa spáli alebo odparí. V minulosti sa vychádzalo z toho, že auto spotrebuje pol litra oleja na tisíc kilometrov. Spotreba oleja moderných áut závisí od veľkosti motora a neraz aj od štýlu jazdy.

Väčšina áut má na palubnej doske varovnú kontrolku oleja, ktorá sa rozsvieti, keď senzory zaregistrujú príliš nízku hladinu. Ide však o absolútne minimum a pre motor už môže byť neskoro. Je lepšie tomu predchádzať pravidelnou kontrolou a navštíviť servis.  Ak je v motore primálo oleja, hrozia rozsiahle a neopraviteľné škody. Dochádza totiž k tzv. požieraniu piestov a následne k zadretiu motora. Bez dostatočného mazania totiž vo valci vzniká obrovské trenie a s ním výrazne narastá teplota. V extrémnom prípade sa teplota vo vnútri valca zvýši natoľko, že piest sa doslova pripečie na stenu valca. Motor sa zastaví, ojnica sa môže odtrhnúť, kľukový hriadeľ a ojničné ložiská sa zdeformujú. To v podstate znamená nezvratné poškodenie a motor je zrelý akurát do šrotu. No ani priveľa oleja nie je ideálne riešenie. Ak pri dolievaní prekročíte maximum, môže sa olej speniť a stratiť mazacie schopnosti. Naviac vzniká riziko, že olej sa dostane do nasávania a spôsobí tam škody. Prečo je potrebné meniť olej? Aj motorový olej starne a opotrebúva sa. Aditíva sa postupne strácajú, olej sa znečisťuje kovovými pilinami, zvyškami z horenia a prachom. Časté studené štarty benzínových motorov naviac vedú k riedeniu oleja nespáleným palivom. Na krátkych trasách sa v olejovom systéme môže vyzrážať voda, čo pochopiteľne zhoršuje mazacie schopnosti. Olej v dieselových motoroch sa môže zahustiť sadzami a tým sa znehodnotiť. CHRÁŇTE VAŠE VOZIDLO A VČAS VYMEŇTE OLEJ U NÁS !

Kontaktujte nás na Tel: +421 918 508 011
alebo mailom servis@nadnitra.sk

Kontaktná osoba pre servis: Ing. Stanislav Koppan

V rámci servisu ponúkame aj odťahovanie a vyslobodzovanie vozidiel

Menu